.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث5كارخانه كمپوست در مازندران تا پايان امسال

معاون عمراني استانداري مازندران گفت: تا پايان سال‌ جاري پنج كارخانه كمپوست در مازندران احداث مي‌شود.

به گزارش فارس ، سيد‌عيسي هاشمي حيدري در جلسه ستاد پسماند استان اظهار داشت: در سال گذشته 3 ميليارد تومان به كارخانجات كمپوست مازندران اختصاص يافت.
وي تصريح كرد: با توجه به محدوديت اعتبار اختصاصي به پسماند فقط پروژه‌هايي مورد توجه قرار مي‌گيرند كه داراي پيشرفت فيزيكي باشند.
هاشمي با بيان اينكه در سال گذشته 12 ميليارد تومان براي تكميل پروژه‌هاي كارخانه كمپوست استان مازندران در نظر گرفته شده است، گفت: با پيگيري‌هاي جدي اين اعتبار به صورت شناور به پروژه‌هاي در حال اجرا اختصاص مي‌يابد.
معاون عمراني استانداري مازندران ياد‌آور شد: تا پايان امسال كارخانه كمپوست زباله شهرهاي تنكابن، قائمشهر، بهشهر، نور و آمل تا پايان امسال افتتاح مي‌شود.
وي خاطر‌نشان كرد: براي احداث كارخانه كمپوست زباله شهرهاي ساري و نوشهر با مشكل تهيه زمين مواجه‌اند.
هاشمي ميزان زباله استان را روزانه250 تن اعلام كرد و اظهار داشت: تا پايان سال آينده هشت كارخانه كمپوست زباله در استان داشته باشيم.
وي نصب سيستم تصفيه فاضلاب شيرابه را در كارخانه‌هاي كمپوست زباله الزامي دانست و بيان داشت: ايجاد سيستم تصفيه فاضلاب از لحاظ زيست محيطي موثر است و اگر كارخانه‌اي فاقد اين سيستم باشد، قابل بهره‌برداري نيست.
معاون عمراني استانداري مازندران با اشاره به اينكه بيش از 20 در صد زباله‌هاي مازندران خشك و80 در صد باقيمانده تر هستند، گفت: تفكيك زباله از مبدا از ضروريات است و در فرآيند جمع‌آوري و كمپوست زباله تسريع ايجاد مي‌شود.
وي تاكيد كرد: شهرداري‌ها بايد در ايجاد و پيگيري كارخانه كمپوست در شهرها با مطالعه كار كرده و كارشناسانه از ظرفيت‌هاي موجود استفاده كنند.
هاشمي توسعه پايدار را در استان اصل دانست و تصريح كرد: بايد براي اجرا‌شدن پروژه‌ها دقت لازم را داشته باشيم تا بتوانيم انعطا‌ف‌پذيري در پروژه ايجاد شود كه قابليت بهره‌برداري براي سال‌هاي آينده را داشته باشد.
معاون عمراني استانداي مازندران با اشاره به اين مهم كه تعامل مسئولان شهرستاني براي تسريع در پروژه‌هاي استان بايد قوي باشد، عنوان كرد: مسئولان بايد آستانه تحمل را در جلسه بالا برده و انتقادات محترمانه و منطقي را در بپذيرند و در راستاي اجرايي شدن پروژه‌هاي شهرستاني بكوشند.
وي مديريت پسماند استان را موظف دانست تا پايان احداث كارخانه كمپوست زباله تنكابن به‌ طور شبانه‌روزي پيگيري كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.